Wyszukaj w katalogu

Polecane firmy
3 Kolory cafe grill&restaurant

3 Kolory cafe grill&restaurant

Poleć nas innym
Jak zorganizować huczną imprezę firmową?
(2015-05-04)
Logistyka imprezy integracyjnej dla pracowników jest bardzo ważna. Jeśli firma nie dysponuje odpowiednią ilością mebli czy sprzętu cateringowego, zawsze może skorzystać z oferty wyspecjalizowanej wypożyczalni.
 
CSCAT.jpg

Agencja Show Service Events Marketing postanowiła zbadać, co myślą o organizacji imprez ogólnofirmowych pracownicy. Ankietowane osoby stwierdziły w większości, że wydarzenia takie powinny odbywać się dwa razy w roku (49%). Za częstszymi spotkaniami integracyjnymi było 26% respondentów, a za urządzanymi rzadziej niż dwukrotnie w ciągu roku – 20%. Trochę inaczej ankietowani wypowiedzieli się na temat chęci uczestnictwa w imprezie zorganizowanej dla konkretnego działu. W tym przypadku za spotkaniami częstszymi niż dwa razy w roku opowiedziało się 30% pytanych, a za organizowanymi rzadziej – 17%.

Integracja zespołowa – ważna rzecz
Przytoczone wyżej wyniki badania potwierdzają, że imprezy integrujące pracowników są potrzebne. Mimo iż jeszcze kilkanaście lat temu nie były tak powszechnym zjawiskiem, to dziś weszły na stałe do kalendarza większości przedsiębiorstw różnej wielkości. I nie chodzi już tylko o spotkanie wigilijne czy jubileusz firmy. Impreza integracyjna często nie ma właściwie konkretnej okazji, a służyć ma przede wszystkim umacnianiu relacji i lepszej komunikacji w zespole. Można ją zorganizować na różne sposoby – w postaci wyjazdu do jakiegoś ośrodka sportowo-rekreacyjnego, SPA czy hotelu. A można również pomyśleć o imprezie w firmowej siedzibie – jeśli warunki lokalowe na to pozwalają (źródło: http://www.biznes-firma.pl/jak-zorganizowac-impreze-integracyjna-dla-pracownikow/18683).

Pomysł na aranżację
Jeżeli przy organizacji imprezy integracyjnej skorzystamy z lokalu firmowego, trzeba pomyśleć o całej logistyce tego przedsięwzięcia. Jeśli przedsiębiorstwo nie dysponuje odpowiednią ilością sprzętu, wówczas można skorzystać z propozycji wypożyczalni mebli i, w zależności od standardu i charakteru, jaki ma mieć impreza, dobrać odpowiednie umeblowanie. Można wynająć dodatkowe sofy i krzesła, wieszaki typu szatnia oraz np. stoły szklane. Aranżację pomieszczeń, w których odbywać się będzie impreza, możemy z kolei wzbogacić o kostki ledowe – również z wypożyczalni. Kolorowe światełka to oryginalny pomysł na dekorację lub oświetlenie, ale nie tylko. Kostki wykonane są ze specjalnie utwardzonego tworzywa. Dzięki temu są bardzo wytrzymałe i mogą również pełnić rolę siedzeń lub stolików.

Catering i muzyka
Standardowo każda impreza składa się m.in. z części konsumpcyjnej. Catering może być przygotowany we własnym zakresie lub zamówiony. Dobrym rozwiązaniem – w przypadku ciepłego menu – mogą okazać się podgrzewacze do potraw (bemary). Przydatne będą również z pewnością stoły cateringowe z wypożyczalni.

Nieodłącznym elementem jest także muzyka. Można na tę okoliczność zamówić DJ’a i wypożyczyć sprzęt RTV.

Co jeszcze może okazać się przydatne na imprezę w siedzibie firmy? Praktyczne informacje można znaleźć na stronie meblostrefa.com.

Imprezy integracyjne są świetną okazją do tego, aby pogłębić relacje między pracownikami, a zarazem wpływają na ich silniejsze utożsamianie się z firmą. Nawiązując do wspomnianego wcześniej badania Show Service Events Marketing – lepszy kontakt ze współpracownikami potwierdziło 81% ankietowanych, a 38% uznało, że teraz bardziej identyfikuje się z firmą.