Wyszukaj w katalogu

Polecane firmy
3 Kolory cafe grill&restaurant

3 Kolory cafe grill&restaurant

Poleć nas innym
Apetyt na ekologiÄ™ i tradycjÄ™
(2016-02-12)

worldfood-424x95-pl.jpg

Polacy coraz wiÄ™cej uwagi przywiÄ…zujÄ… do żywnoÅ›ci organicznej i produktów z certyfikatami. Równie chÄ™tnie siÄ™gamy po żywność tradycyjnÄ…, lokalnÄ… czy pochodzÄ…cÄ… „prosto od rolnika”.

Rynek żywnoÅ›ci ekologicznej w Polsce wciąż jest nienasycony, ale popyt na bio produkty roÅ›nie bardzo szybko. Szacunkowa wartość tego rynku w naszym kraju wynosi okoÅ‚o 700 mln zÅ‚otych – co stanowi niespeÅ‚na 0,3% caÅ‚ego sektora spożywczego.

„Polski rynek certyfikowanych, ekologicznych produktów wciąż jest rynkiem poczÄ…tkujÄ…cym  w porównaniu z rynkami innych krajów UE, chociaż dynamika rozwoju  (ok. 20% rocznie) jest odczuwalna. Ten rynek jest wymagajÄ…cy, ale ma obiecujÄ…ce perspektywy. PatrzÄ…c na tempo jego rozwoju w UE optymistycznie prognozujemy  przyszÅ‚ość. Apetyt na ekologiczne produkty jeszcze dÅ‚ugo w Polsce nie bÄ™dzie zaspokojony, a zainteresowanie ekologicznÄ… żywnoÅ›ciÄ… bÄ™dzie nadal rosÅ‚o” – mówi Katarzyna Kot, dyrektor marketingu firmy Pharmovit, która bÄ™dzie jednym z wystawców specjalnej strefy EcoFood podczas III edycji MiÄ™dzynarodowych Targów Å»ywnoÅ›ci i Napojów WorldFood Warsaw. 

W Polsce dziaÅ‚a okoÅ‚o 800 specjalistycznych sklepów ze zdrowÄ… żywnoÅ›ciÄ…. FunkcjonujÄ… one gÅ‚ównie w dużych miastach, choć rosnÄ…ca popularność żywnoÅ›ci organicznej powoduje, że te sklepy coraz częściej przenoszÄ… siÄ™ również do mniejszych aglomeracji. Ponadto coraz częściej sieci handlowe i dyskonty wzbogacajÄ… ofertÄ™ o produkty z certyfikatami jakoÅ›ci, oznaczone ekologicznym liÅ›ciem lub unijnymi znakami Chronione Oznaczenie Geograficzne, Chroniona Nazwa Pochodzenia, Gwarantowana Tradycyjna Specjalność.

Na wzrost spożycia produktów ekologicznych, tradycyjnych i regionalnych wpÅ‚yw ma stopniowe podnoszenie Å›wiadomoÅ›ci polskich konsumentów odnoÅ›nie tych wyrobów – metod produkcji, zachowania dbaÅ‚oÅ›ci o Å›rodowisko naturalne, niezmiennych od lat receptur, kontroli odpowiednich instytucji nad procesem wytwarzania. Polacy czerpiÄ… swojÄ… wiedzÄ™ z licznych kampanii promocyjnych eksponujÄ…cych walory tego typu żywnoÅ›ci, pokazujÄ…cych jej producentów, wyjaÅ›niajÄ…cych skÄ…d siÄ™ bierze wyjÄ…tkowość danych produktów. Ponadto rozwojowi rynku żywnoÅ›ci organicznej i tradycyjnej sprzyja wiÄ™ksza dostÄ™pność tych produktów oraz ich spadajÄ…ca cena.

Zainteresowanie ze strony konsumentów stymuluje producentów, którzy w ekologii czy tradycji dostrzegajÄ… szansÄ™ na rozwój.

„Obecnie w Polsce panuje moda na wyroby ekologiczne. Można nazwać to również modÄ… na zdrowie. Każdy certyfikat zobowiÄ…zuje nas – producentów, do stawiania sobie poprzeczki coraz wyżej. Obecnie, chcÄ…c pójść z duchem czasu, wymagajÄ…cymi gustami konsumentów, a co za tym idzie, nowoczesnymi trendami na rynku żywnoÅ›ci dążymy do wytwarzania produktów idealnych smakiem bez wykorzystywania wspomagaczy. WspóÅ‚praca z rolnikami, którzy uprawiajÄ… warzywa w czystych rejonach Polski oraz doskonalenie przekazywanej z pokolenia na pokolenie receptury pozwala osiÄ…gnąć zaÅ‚ożony cel – produkt, do którego klienci nieustannie powracajÄ…” – przekonuje Katarzyna Surowiec z tradycyjnej, rodzinnej firmy Ogródek Dziadunia.

RosnÄ…ce znaczenie tego typu żywnoÅ›ci w Polsce i na Å›wiecie dostrzegli organizatorzy targów WorldFood Warsaw. Podczas III edycji wystawy odbÄ™dzie siÄ™ specjalna strefa EcoFood dedykowana produktom organicznym i żywnoÅ›ci z certyfikatami. Na producentów czeka specjalna oferta wystawiennicza, dużo możliwoÅ›ci biznesowych, a także bogaty program merytoryczny, który jednego dnia w caÅ‚oÅ›ci bÄ™dzie poÅ›wiÄ™cony ekologii.

„Strefa EcoFood to idealne miejsce zarówno do podtrzymywania  relacji z klientami, jak i do pozyskiwania nowych kontaktów biznesowych. Zapotrzebowanie na certyfikowane produkty ekologiczne wciąż roÅ›nie a tego typu targi to bardzo dobre miejsce, żeby zaprezentować swojÄ… ofertÄ™, zwÅ‚aszcza że od poczÄ…tku 2016 roku wprowadziliÅ›my kilkanaÅ›cie nowych produktów” – przekonuje Katarzyna Kot z firmy Pharmovit produkujÄ…cej żywność bio i funkcjonalnÄ….

III edycja biznesowych targów WorldFood Warsaw odbÄ™dzie siÄ™ w dniach 19-21 kwietnia 2016 w Warszawskim Centrum EXPO XXI.

wf16.png

WiÄ™cej informacji  www.worldfood.pl

Więcej informacji na temat oferty wystawienniczej:
Agnieszka Szpaderska
Manager Targów WorldFood Warsaw
Tel. +48 22 395 66 93
E-mail: agnieszka@worldfood.pl

 

catering_rgb1.png

Patronem Medialnym Targów