Wyszukaj w katalogu

Polecane firmy
3 Kolory cafe grill&restaurant

3 Kolory cafe grill&restaurant

Poleć nas innym
Zdrowe posiłki szkolne bez cukru – zamienniki i alternatywy
(2018-11-07)
honey-2542952_1920.jpg

 

Cukier jest składnikiem niezbędnym w diecie każdego dziecka, ponieważ zapewnia prawidłowe funkcjonowanie mózgu i mięśni, a także pozytywnie wpływa na dobre samopoczucie. Jego nadużywanie może jednak prowadzić do otyłości, cukrzycy, a z czasem również do chorób układu krążenia. Co istotne, dzienną dawkę cukru łatwo przekroczyć, tym bardziej, że można go znaleźć również w produktach, które na pozór uznawane są za zdrowe.

Biały cukier wystarczy zastąpić trzcinowym lub brązowym. – MIT!

Wbrew pozorom, cukier brązowy jest tak samo kaloryczny jak biały – wytwarzany z buraków cukrowych. Co więcej, pod nazwą „cukier brązowy” nie kryje się cukier trzcinowy (który ma nieco więcej składników odżywczych), lecz rafinowany cukier z buraków, zabarwiony na złoty kolor!

Miód jest zdrową alternatywą dla cukru. – TAK i NIE
Miód ma wiele cennych dla zdrowia wartości odżywczych. Można w nim znaleźć m.in. potas, chlor, fosfor, wapń, żelazo, mangan, a także witaminy: A, B1, B2, B6, B12, C, kwas foliowy, pantotenowy oraz biotynę. Należy jednak pamiętać, że pomimo swoich dobroczynnych właściwości, jest bardziej kaloryczny od tradycyjnego, białego cukru. Co ciekawe, 1 łyżeczka miodu to aż dwa razy więcej kalorii niż 1 łyżeczka cukru! Z tego też względu, miód powinien być ograniczany w diecie dzieci.

Stewia to świetny zamiennik białego cukru i ksylitolu. – TAK!
Wiele osób zastanawia się nad tym, czym w diecie dziecka można zastąpić zwykły, biały cukier. Jednym z alternatywnych rozwiązań jest tzw. ksylitol, czyli cukier brzozowy, który ma o około połowę mniej kalorii niż jego biały odpowiednik. Używając go, należy jednak uważać, ponieważ w większych ilościach może przyspieszać perystaltykę jelit, a tym samym wywoływać biegunkę. Dużo lepszą opcją jest wzbogacenie diety malucha o stewię. Pod tą tajemniczą nazwą kryje się najsłodsza roślina na świecie, która pochodzi z Ameryki Środkowej i Południowej. Jej największą zaletą poza smakiem jest fakt, że ma… zero (!) kalorii!

Więcej informacji o tym jak sprawić by posiłki w szkolnej stołówce były zdrowsze znajdziesz na stronie https://www.unileverfoodsolutions.pl/Aktualnosci/szkolne-posilki.html
 

Artykuł sponsorowany