Wyszukaj w katalogu

Polecane firmy
3 Kolory cafe grill&restaurant

3 Kolory cafe grill&restaurant

Poleć nas innym
Relacja z targów FOOD-to-GO
(2014-02-24)

W dniach 5-6 lutego w hali AMBER EXPO w Gdańsku odbyły się IV Targi Wyposażenia i Produktów dla Gastronomii FOOD-to-GO. Organizatorem targów jest firma easyFairs®Polska, europejski lider w organizacji imprez branżowych.

Targi FOOD-to-GO to najważniejsze wydarzenie w branży gastronomicznej na północy Polski. O rosnącej popularności i rozpoznawalności targów świadczy coraz większe zainteresowanie ze strony gości targowych wśród, których w przeważającej liczbie znaleźli się właściciele i managerowie lokali oraz punktów gastronomicznych, kucharze, barmani oraz kelnerzy. Podczas minionej edycji można było spotkać m.in. profesjonalistów związanych z gastronomią z Obwodu Kaliningradzkiego, Niemiec czy Włoch, którzy coraz częściej odwiedzają Pomorze.

Tegoroczna edycja spotkała się pozytywnym odzewem ze strony wystawców. Na stoiskach można było zapoznać się z szeroką ofertą urządzeń i maszyn dla gastronomii (m.in. urządzenia chłodnicze, zmywarki, piece konwekcyjno-parowe oraz piece do pizzy, kuchnie gazowe i elektryczne, płyty grillowe, czy ciągi wydawcze). Nie zabrakło również stoisk z niezbędnym wyposażeniem (prezentowane były m.in. ekspresy do kawy, wyciskarki do soków, naczynia, opakowania jednorazowe). Wystawcy oferowali również szeroką gamę produktów (m.in. przyprawy, sosy, pieczywo, wędliny).

Targi FOOD-to-GO to również medialne wydarzenie. Informacje o imprezie ukazywały się zarówno w czołowych mediach regionalnych (m.in. Dziennik Bałtycki, pomorska.tv, namonciaku.pl), jak i magazynach i portalach branżowych (m.in. Poradnik Restauratora, Restauracja, horecanet.pl, gastrona.pl). Ciekawą fotorelację z targów opublikował portal informacyjny TVN24.pl

Patronat honorowy nad wydarzeniem objęło TVP Gdańsk, Radio Gdańsk, trojmiasto.pl, Wrota Pomorza, Regionalna Izba Gospodarcza Pomorza.

Firma easyFairs® jako pierwsza w Polsce w ramach targów gastronomicznych rozpoczęła dyskusję na temat braku w restauracjach odpowiedniego menu dla osób na diecie bezglutenowej. Miniona edycja była kontynuacją tematu, a dzięki udziałowi specjalistów, goście targowi mogli dowiedzieć się jak przygotować restaurację do wprowadzenia menu dla osób uczulonych na gluten. IV Targi FOOD-to-GO po raz drugi gościły Polskie Stowarzyszenie Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej, które objęło patronat nad wydarzeniem. Rosnące zainteresowanie tematem zaowocowało powstaniem Strefy Produktów Bezglutenowych, nad którą patronat objął Zakład Piekarniczo-Cukierniczy „Glutenex”.

Gośćmi specjalnymi targów byli Jola Słoma i Mirek Trymbulak – autorzy programu kulinarnego Atelier Smaku na antenie Kuchni+, którzy pierwszego dnia targów poprowadzili pokaz kuchni wegańskiej i bezglutenowej.

Z uznaniem spotkała się również Strefa Produktów Regionalnych, gdzie gościło m.in. Stowarzyszenie Kobiet Zgorzałego, czy Fundacja Lider Wałecki. To właśnie tu przybyli goście utwierdzili się w przekonaniu jak bogate w smaki jest Pomorze. Z całą pewnością zupa ziemniaczana oparta na tradycyjnej recepturze, czy aromatyczny i wychwalany przez wielu sernik na długo zapadną w pamięć gościom targów. Przedstawiciele poszczególnych regionów podpowiadali jak można wykorzystać prezentowane dania w menu restauracji.

Nowością w ramach IV Targów FOOD-to-GO była Strefa Deserowe Inspiracje. Wystawcy prezentowali m.in. maszyny i urządzenia do produkcji lodów, dekoracje i galanterię cukierniczą, koncentraty i mieszanki smakowe oraz dodatki do deserów. Uczestnikom wydarzenia z pewnością zapadnie w pamięć prezentacja Pani Małgorzata Weber – Mistrzyni Karmelarstwa Artystycznego (P.AN Centrum Słodkiej Dekoracji). Pokaz miał charakter interaktywny i każdy przybyły mógł osobiście przygotować figurkę z karmelu. Goście chętnie zadawali pytania i aktywnie brali udział w spotkaniu.

Podczas IV Targów FOOD-to-GO nie zabrakło również prezentacji learnShops™, które są stałym elementem targów organizowanych przez firmę easyFairs®. Dużą frekwencję odnotowano podczas szkolenia na temat – „Skuteczna kampania reklamowa restauracji w kryzysie, czyli jak zdobyć klienta i nie zbankrutować?”, poprowadzone przez Panią Annę Dębskąz serwisu GdzieZjesc.info. W ramach seminariów uczestnicy mieli sposobność poznania zdrowotnych właściwości przypraw i ziół, zgłębienia tajników alternatywnych sposobów zaparzania kawy oraz udziału w degustacjach.

Organizatorzy już dziś zapraszają na kolejną edycję targów, która będzie miała miejsce w dniach 4-5 lutego 2015 r. „Wraz z kolejnymi edycjami targów utwierdziliśmy się w przekonaniu , że luty to najodpowiedniejszy termin na organizację tego typu wydarzenia. Trafność tego wyboru potwierdzają wystawcy oraz goście. Czas pomiędzy udziałem w targach FOOD-to-GO w lutym, a rozpoczęciem sezonu letniego, pozwala na pełne przygotowanie lokalu gastronomicznego do kolejnego sezonu” – mówi Anna Przyborowska, Specjalista ds. Organizacji Targów.

ef.png

Organizator:
easyFairs Poland Sp. z o.o.
Tel. 12 651 95 20
Fax 12 651 95 22
poland@easyfairs.com
www.easyfairs.com/pl

Kontakt:
Katarzyna Gościańska

Specjalista ds. Marketingu
Tel: +48 12 651 95 22
Kom: +48 510 134 219
katarzyna.goscianska@easyfairs.com

 

catering_rgb1.png

Patronem Medialnym Targów