EuroGastro 2014 – esencja i smak sukcesu
18. MiÄ™dzynarodowe Targi Gastronomiczne EuroGastro 2014 przeszÅ‚y już do historii. Wzięło w nich udziaÅ‚ 278 wystawców z 17 krajów, a przez hale wystawiennicze Centrum Targowo-Kongresowego MT Polska w Warszawie przewinęło siÄ™ niemal 20 000 odwiedzajÄ…cych. Podczas EuroGastro wystawcy zaprezentowali wiele nowoÅ›ci sprzÄ™towych i rozwiÄ…zaÅ„ dla gastronomii, mistrzowie kulinarni wyÅ‚onili talenty, a wÅ‚aÅ›ciciele i managerowie restauracji skorzystali z wiedzy specjalistów w zakresie marketingu.
Organizator targów, firma MT Targi Polska, kieruje tÄ™ najważniejszÄ… imprezÄ™ branżowÄ… do wÅ‚aÅ›cicieli i managerów restauracji, hoteli i pensjonatów, klubów, pubów, maÅ‚ej gastronomii, kawiarni, firm cateringowych, hurtowni gastronomicznych, dystrybutorów produktów i usÅ‚ug dla sektora HoReCa, kucharzy i szefów kuchni, a także zarzÄ…dzajÄ…cych punktami zbiorowego żywienia.
Tegoroczna edycja okazaÅ‚a siÄ™ dużym sukcesem. Wystawcy nie kryli zadowolenia z frekwencji odwiedzajÄ…cych oraz liczby i jakoÅ›ci przeprowadzonych spotkaÅ„, które wielokrotnie koÅ„czyÅ‚y siÄ™ zawarciem kontraktów. Z kolei odwiedzajÄ…cy byli pod wrażeniem bogactwa prezentowanej oferty, możliwoÅ›ci obserwowania najlepszych kucharzy w akcji, a także degustacji przygotowanych specjaÅ‚ów. Gwar podczas kulinarnych prezentacji i unoszÄ…ce siÄ™ zapachy sprawiaÅ‚y, że trudno byÅ‚o nie dać siÄ™ porwać gastronomicznemu entuzjazmowi.
WedÅ‚ug Grzegorza Sendora, koordynatora Targów EuroGastro, tegorocznÄ… imprezÄ™ należy zaliczyć do udanych. – CaÅ‚a powierzchnia wystawiennicza zostaÅ‚a zagospodarowana. PotwierdziÅ‚o siÄ™, że EuroGastro ma bardzo dobrÄ… renomÄ™ w branży i firmom zależy, aby siÄ™ na naszych targach wystawiać. MyÅ›lÄ™, że speÅ‚niliÅ›my oczekiwania wystawców, zarówno w zakresie organizacji, jak i przyciÄ…gniÄ™cia rzeszy potencjalnych klientów. UdaÅ‚o siÄ™ to osiÄ…gnąć dziÄ™ki zaangażowaniu wystawców i naszemu doÅ›wiadczeniu jako organizatora – dodaÅ‚ Grzegorz Sendor z firmy MT Targi Polska.
Nowoczesne wyposażenie restauracji
Przedstawciele firm polskich i zagranicznych zaprezentowali kompleksowÄ… ofertÄ™ do prowadzenia biznesu gastronomicznego. Obecni byli producenci i dystrybutorzy wyposażenia zaplecza kuchennego, w tym maszyn, urzÄ…dzeÅ„ gastronomicznych i pieców konwekcyjno-parowych. Jak powiedziaÅ‚ Erik Blomqvist, dyrektor sprzedaży w Europie PóÅ‚nocnej z Frima International, celem obecnoÅ›ci na targach jest nawiÄ…zanie kontaktów oraz podkreÅ›lenie obecnoÅ›ci firmy na rynku. – Chcemy pokazywać nie tylko produkty, ale także promować naszÄ… markÄ™. Targi EuroGastro to dla nas najważniejszy kanaÅ‚ komunikacyjny w Polsce, wspóÅ‚pracujemy tu z naszymi dystrybutorami i wykorzystujemy tÄ™ okazjÄ™
Z kolei Barbara Lacassagne, menedżer ds. komunikacji marketingowej EMEA z Manitowoc Foodservice, zaznaczyÅ‚a, że firma obecna jest na EuroGastro co roku. – Tutaj podczas EuroGastro 2014 po raz pierwszy zaprezentowaliÅ›my naszÄ… nowość, Convotherm 4. Ta nowa generacja produktów charakteryzuje siÄ™ optymalnymi wynikami pieczenia, niewielkimi wartoÅ›ciami zużycia oraz funkcjonalnym designem. Wielu kontrahentów przyszÅ‚o na nasze stoisko obejrzeć urzÄ…dzenie – podsumowaÅ‚a.
Również firma Komat przygotowaÅ‚a premierÄ™ nowego produktu na Targi EuroGastro, tj. innowacyjnego Bufetu Premium Cold. – To produkt najwyższej klasy, który zostaÅ‚ bardzo dobrze odebrany przez klientów. Potwierdzeniem tego jest także przyznana nagroda w konkursie na Najlepszy Produkt Targów EuroGastro. Na targach zebraliÅ›my bardzo dużo konkretnych zapytaÅ„, zainteresowaniem cieszyÅ‚a siÄ™ przede wszystkim linia barowa masterBAR – powiedziaÅ‚a Anna KozÅ‚owska, dyrektor ds. marketingu firmy Komat.
Czystość ponad wszystko
Na EuroGastro zaprezentowali siÄ™ także wystawcy oferujÄ…cy produkty pozwalajÄ…ce utrzymać czystość w restauracji i na zapleczu. Prezentowane byÅ‚y Å›rodki czystoÅ›ci, odzież ochronna oraz zmywarki. Daniel Derus, manager na PolskÄ™ firmy Hobart, producenta zmywarek w sektorze premium, wyjaÅ›niÅ‚, że na stoisku targowym obecni byli dystrybutorzy, którzy spotkali siÄ™ z klientami koÅ„cowymi. – EuroGastro to miejsce, w którym nasi dystrybutorzy mogli dokÅ‚adnie zaprezentować zalety zmywarek oraz zachÄ™cać do inwestycji w jakość i wytrzymaÅ‚ość, co jest istotne dla tych, którzy intensywnie użytkujÄ… sprzÄ™t oraz kÅ‚adÄ… szczególnÄ… uwagÄ™ na niskie koszty eksploatacji. O tym trzeba rozmawiać, bo tylko w ten sposób jesteÅ›my w stanie przekonać klienta, że zakup naszych produktów to dobra decyzja – powiedziaÅ‚.
Wojciech Chojnicki, prokurent w Winterhalter Gastronom Polska, docenia Targi EuroGastro jako doskonałą platformÄ™ spotkaÅ„ oraz możliwość zaprezentowania peÅ‚nej oferty firmy wszystkim segmentom w branży, zarówno klientom koÅ„cowym, dystrybutorom, organizacjom branżowym, mÅ‚odzieży, czy mediom. – Winterhalter uczestniczy w targach od samego poczÄ…tku. JesteÅ›my tu dla naszych obecnych klientów, jak i tych przyszÅ‚ych. To niecodzienna możliwość obcowania klienta z przedstawicielem każdego dziaÅ‚u naszej firmy, co jest bardzo cenne dla obu stron. Wiosenny termin targów to także powiew Å›wieżoÅ›ci i poznanie najnowszych trendów w branży – podkreÅ›liÅ‚.
Również Cecilia Carlsten, product manager z firmy Granuldisk, podkreÅ›liÅ‚a rolÄ™, jakÄ… speÅ‚niajÄ… targi w prezentacji oferty szwedzkiego producenta na polskim rynku. Tym bardziej, że na stoisku firmy prezentowany byÅ‚ innowacyjny i ekologiczny system zmywania w użyciem PowerGranules®, a podczas pokazów Live Wash® klienci mogli na wÅ‚asne oczy przekonać siÄ™ o skutecznoÅ›ci zmywania z użyciem tej technologii.
Produkty spożywcze
Liczne grono stanowili producenci, importerzy i dystrybutorzy żywnoÅ›ci. To rosnÄ…ca grupa wystawców. Selgros po raz pierwszy uczestniczyÅ‚ w tych targach prezentujÄ…c szeroki wachlarz produktów niezbÄ™dnych dla gastronomii. – ChcieliÅ›my w ten sposób przypomnieć naszym klientom z branży HoReCa, że Selgros od poczÄ…tku swojej historii oferuje dla nich peÅ‚en asortyment towarów. Nasze ulokowanie przy samym wejÅ›ciu i imponujÄ…ce stoisko miaÅ‚y podkreÅ›lić, że Selgros jest na rynku mocny. JesteÅ›my bardzo zadowoleni, że mogliÅ›my siÄ™ tutaj pokazać – powiedziaÅ‚ Cezary Furmanowicz, dyrektor dziaÅ‚u marketingu firmy Selgros.
Z kolei przedstawiciel firmy Hortex stwierdziÅ‚, że EuroGastro to jedyna w tej chwili impreza w Polsce, na której warto siÄ™ pokazać, jeÅ›li chodzi o branżę HoReCa. – Staramy siÄ™ dotrzeć do klienta pokazami kulinarnymi, do których zapraszamy znane osoby. Edukujemy klientów o tym, jakie dania można z mrożonej żywnoÅ›ci zrobić, dlatego miÄ™dzy innymi przygotowaliÅ›my książkÄ™ z przepisami bazujÄ…cymi na naszych produktach. Produkty zamrożone sÄ… w sezonie, a dostÄ™pne przez caÅ‚y rok, tym samym zachowujÄ… wszystkie swoje wartoÅ›ci. Z roku na rok nasze stoisko odwiedza coraz wiÄ™cej klientów – stwierdziÅ‚ PaweÅ‚ Niewadzi, dyrektor ds. sprzedaży mrożonek Hortex.
Celem obecnoÅ›ci rynku hurtowego Bronisze byÅ‚o przede wszystkim zainteresowanie firm zdrowÄ… żywnoÅ›ciÄ…: owocami, warzywami i Å›wieżymi rybami. Jak powiedziaÅ‚a MaÅ‚gorzata Skoczewska, doradca PR w Warszawskim Rolno-Spożywczym Rynku Hurtowym S.A. Bronisze, na EuroGastro kontakty nawiÄ…zujÄ… przede wszystkim akcjonariusze i najemcy. – To ich zadowolenie bÄ™dzie miarÄ… sukcesu obecnoÅ›ci na targach. Zarówno firma Stanpol, jak i Green Factory, które prezentujÄ… na targach swoje produkty, dziaÅ‚ajÄ… osobno, gdyż rynki hurtowe sÄ… administratorem i organizatorem handlu dla podmiotów gospodarczych, które sÄ… wÅ‚aÅ›cicielami towarów – dodaÅ‚a.
Aromat kawy
Przez wszystkie trzy targowe dni w sektorze kawowym unosiÅ‚ siÄ™ wspaniaÅ‚y aromat. OdbyÅ‚a siÄ™ tam VI Olimpiada Kawy®, organizowana we wspóÅ‚pracy z firmÄ… Apro Trade/ Akademia Kawy® pod patronatem SCAE. Zainteresowani sprzÄ™tem oraz kawÄ… mieli możliwość dokonania peÅ‚nego przeglÄ…du oferty dostÄ™pnej na rynku.
Krzysztof Klimczak, prezes zarzÄ…du Strauss Cafe Poland, wÅ‚aÅ›ciciela marki MK Cafe Espresso Professional, powiedziaÅ‚, że EuroGastro to doskonaÅ‚e miejsce do spotkania partnerów, z którymi firma kooperuje: dostawców sprzÄ™tów, partnerów zagranicznych, ale przede wszystkim obecnych oraz potencjalnych klientów. – W tym roku oprócz naszej dotychczasowej oferty, tj. Kawy MK Cafe Espresso Professional oraz profesjonalnych ekspresów do przygotowania kawy, po raz pierwszy zaprezentowaliÅ›my naszÄ… wÅ‚asnÄ… markÄ™ herbaty TeArtis dedykowanÄ… dla klientów HoReCa. Jest to nowy brand herbaty wprowadzony na polski rynek pod koniec ubiegÅ‚ego roku. Targi sÄ… niewÄ…tpliwie dobrym miejscem do zaprezentowania nowoÅ›ci. CieszÄ… nas goÅ›cie licznie odwiedzajÄ…cy nasze stoisko wystawowe, którzy bardzo wysoko ocenili nasze produkty, dedykowane dla klietów HoReCa. JesteÅ›my przekonani, że nawiÄ…zane podczas targów kontakty oraz przeprowadzone wstÄ™pne rozmowy pozwolÄ… rozszerzyć grono naszych staÅ‚ych klietów w kanale HoReCa – powiedziaÅ‚.
Również przedstawiciel firmy Le Patio Polska, dystrybutor kawy Illy, nie kryÅ‚ zadowolenia z obecnoÅ›ci na targach. – Na polskim rynku jesteÅ›my od roku. Nasze stoisko odwiedziÅ‚o wielu klientów, jesteÅ›my wiÄ™c zadowoleni z dużego ruchu. Podczas targów chcieliÅ›my pokazać klientom, że dodaliÅ›my do naszego portfolio nowe produkty. Poza celami biznesowymi na EuroGastro realizujemy też cel wizerunkowy. To najlepsze z polskich targów i dlatego tu jesteÅ›my. IdeÄ… naszego stoiska byÅ‚a otwartość dla klientów, dlatego każdy mógÅ‚ tu wejść i wypić filiżankÄ™ kawy, niezależnie od tego, czy jest naszym klientem czy nie. Każdego dnia zaserwowaliÅ›my okoÅ‚o 800 kaw Illy – powiedziaÅ‚ Jiri Jandak, dyrektor generalny Le Patio Polska.
Kulinarni mistrzowie w akcji
Podczas targów odbyÅ‚y siÄ™ konkursy, które na staÅ‚e goszczÄ… w programie imprezy. Teo Vafidis poprowadziÅ‚ 9. Festiwal Kuchni Greckiej, a Robert Sowa wyÅ‚oniÅ‚ „Kulinarny Talent 2014”. NowoÅ›ciÄ… byÅ‚ konkurs „Polska woÅ‚owina, woÅ‚owina z przyszÅ‚oÅ›ciÄ…” organizowany przez Polskie Zrzeszenie Producentów BydÅ‚a MiÄ™snego wraz z Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Szefów Kuchni i Cukierni, który promowaÅ‚ polskÄ… woÅ‚owinÄ™.
Po raz pierwszy do udziaÅ‚u w konkursie zostali zaproszeni nauczyciele szkóÅ‚ gastronomicznych. StanÄ™li do walki w czasie jednego z etapów programu „Gotuj lokalnie” organizowanego przez AkademiÄ™ KulinarnÄ… Marcina Budynka oraz FundacjÄ™ Europejski Fundusz Rozwoju Wsi. – Szkolenie dla nauczycieli gastronomii to na targach nowość. DoszliÅ›my do wniosku, że edukujÄ…c ich jesteÅ›my w stanie dotrzeć
Konkursy targowe
Podczas EuroGastro rozstrzygniÄ™to także konkursy. W konkursie o nagrodÄ™ Ministra Gospodarki na najbardziej przedsiÄ™biorczÄ… firmÄ™, eksportera i innowatora Targów EuroGastro 2014 pierwsze miejsce zajęła firma Pro Ascobloc sp. z o.o. za zestaw mebli pomocniczych na stoiska piekarnicze, a drugie miejsce Inter Europol Piekarnia Szwajcarska sp. z o.o. sp. j. za chleb drwalski maÅ‚y fitness dla firmy.
Laureaci zostali również wyÅ‚onieni w konkursie na najlepszy produkt 18. MiÄ™dzynarodowych Targów Gastronomicznych EuroGastro 2014. W poszczególnych kategoriach zwyciÄ™zcami zostali:
ZwyciÄ™skim produktom firma MT Targi Polska przyznaÅ‚a prestiżowy znak „Najwyższa Jakość Targów EuroGastro 2014”.
Szkolenia i wiedza
W czasie targów odbyÅ‚y siÄ™ także szkolenia marketingowe. WykÅ‚adowcy z Katedry Organizacji i Ekonomiki Konsumpcji SGGW poprowadzili konferencjÄ™ pt. „Gastronomia - nowe trendy i koncepty”. Jak zauważyÅ‚a dr hab. Iwona Kowalczuk warsztaty odbywajÄ…ce siÄ™ podczas targów sÄ… dobrym pomysÅ‚em, gdyż to wartoÅ›ciowe połączenie teorii, wiedzy naukowców i praktyków.
SpecjaliÅ›ci z firmy AFMedia, wÅ‚aÅ›ciciela serwisu GdzieZjesc.info®, przeprowadzili szkolenie pt. „Obecna sytuacja rynku restauracyjnego. Jak odnaleźć siÄ™ i zdobyć klientów w dzisiejszych czasach". – Szkolenie cieszyÅ‚o siÄ™ ogromnym zainteresowaniem, a aktywność uczestników podczas warsztatów byÅ‚a dużo wyższa niż w poprzednich latach. To znak, że na rynek gastronomiczny wraca powiew Å›wieżego spojrzenia i chÄ™ci rozwoju, a wiÄ™c szansa na wyjÅ›cie z dość widocznego w tej branży kryzysu – powiedziaÅ‚a Anna DÄ™bska z AFMedia.
Z kolei konferencja pt. „Rusz gÅ‚owÄ…, czyli alternatywne możliwoÅ›ci zarabiania w restauracji”, organizowana przy wspóÅ‚pracy magazynu Food Service i Agnieszki MaÅ‚kiewicz (HoReCa Communications), inspirowaÅ‚a, motywowaÅ‚a i wskazywaÅ‚a najlepsze rozwiÄ…zania z Polski i ze Å›wiata. – PostanowiÅ‚am uatrakcyjnić wykÅ‚ad i poprosić o zdanie kolejnych praktyków. ZaprosiÅ‚am do rozmowy i panelu dyskusyjnego restauratorów - uznane autorytety w branży. SÅ‚uchacze doceniajÄ… doborowe towarzystwo ludzi odnoszÄ…cych sukcesy i budzÄ…cych szacunek, gdyż coraz liczniej przychodzÄ… na nasze konferencje i szkolenia – podzieliÅ‚a siÄ™ Agnieszka MaÅ‚kiewicz, ekspert ds. marketingu w gastronomii, prowadzÄ…ca wykÅ‚ad i konferencjÄ™.
Targi odbyÅ‚y siÄ™ pod Honorowym Patronatem Janusza PiechociÅ„skiego - Wiceprezesa Rady Ministrów i Ministra Gospodarki. WiÄ™cej: www.eurogastro.com.pl
![]() WspóÅ‚praca Medialna
|
Podsumowanie targów EuroGastro 2014
(2014-04-14)